Category: Ymse

Slik kler du deg til studentlivet

Mange mener at perioden vi er studenter er en av de beste i våres liv. Alt har en fersk start, og få vil ha kjennskap til hvem du var i fortiden. Da er tiden inne for å starte på nytt, for med tusenvis av bloggere, eksperter og tips er det umulig å gå feil i klesskapet. Hvordan vi kler oss, og hva vi tar på oss har en voldsom effekt på hvordan en person vil anta vi er, om det så er vår fortid eller personlighet. Selv om det er noe trist at mennesker bare antar hvem du er gir det mye mening, fordi klær er oftest klare representanter for oss. Å anta personlighetstrekk er en naturlig tankegang vi alle har dessverre, og derfor vil vi fortelle deg hvordan du kler deg til studentlivet.

Hvordan skaffe seg mer klær?

Dette virker som et ganske dumt spørsmål å stille, men med alle kleskjedene og butikkene der ute er det enkelt å rote seg bort. Hennes & Mauritz, Bik Bok og Cubus er noen av de mest populære for budsjettet for kvinner. Nesten alt rangerer fra 100 til 500 kr i disse butikkjedene, så om du ønsker å skille deg ut må du ty til andre løsninger. Er du litt mindre i kroppsfasong eller mer petite vil kidsbrandstore.no gjøre susen, og passer du ikke dem er nettbutikken Zalando alltid en go-to. Det som er spesielt flott med KidsBrandStore er at det er mye merkeklær, rabatt og tilbud der, og selv om det reklamerer for barn er det flere unge voksne som kan ha på dem. Ellers er andre måter å skaffe seg klær på å få, arve, låne eller kjøpe dem på et loppemarked.

Klær alle kvinner burde ha i garderoben

Fellen mange går i er å kjøpe for mye klær, og det må man være obs på. Kvinnelige studenter trenger ikke skap fylt med kjoler, samtidig som dem ikke er i nød for å ha et ekstra skap med kun jeans. Man kan overleve studentlivet med noe få plagg skjønner du. Noen gode jeans, joggebukser, shorts og et skjørt eller to er det eneste som er nødvendig for å variere stilen. Det eksisterer så klart annerledes og unike bukser, men ønsker du en rask, grunnleggende liste er de som ble nevnt nok for resten av livet. Genser, topper, t-skjorter og skjorter er klær alle burde ha i garderoben sin, fordi dette gir deg flere muligheter til å kombinere. En sommerkjole, jumpsuit og selebukser slår aldri feil heller.

Menn, klær er viktig også

Trenger du en oversikt over hva alle menn burde ha kan du sjekke Men’s Health, et magasin for å leve best som menn. Hvordan du blir oppfattet av andre personer rundt deg er oftest basert på utseendet ditt. Da tenker jeg ikke kun på det fysiske, men også hvordan du kler deg. Ikke begynn å tro at å bry seg om klær kun er for jenter, fordi det er ikke slik. Det er mange fordeler med å ha egen stil, og du oppdager dem fort.