Category: Uncategorized

Den sosiale siden ved studiene

Flere nordmenn enn noen gang tar utdanning, og det blir nesten tatt for gitt at de fleste nye jobber krever at man skal bachelorgrad, om ikke også mastergrad. Det gjelder i hvert fall de attraktive jobbene der man slipper for mye tøft manuelt arbeid som kan lede til belastningsskader og tidlig uførhet. Så i dag er det slik for unge mennesker at man nesten må ta utdanning, enten man vil eller ikke. Mange er skoletrøtte etter lange år på ungdomsskolen og videregående skole, men så må man altså fortsette videre. Hva er så løsningen? Jo, dersom man greier å få en god sosial opplevelse ut av studiet på universitetet, så blir alt så mye bedre. Da kan faktisk studietiden fort bli den aller fineste tiden i livet, men en frihet og utfoldelse som aldri før tross eksamen og lange forelesninger.

Hvordan lykkes i det sosiale livet?

Når du starter på universitetet, vil du selvsagt fort oppdage at det danner seg en lang rekke subkulturer på denne typen institusjoner. Det er ikke fritt for at universitetet tiltrekker seg en del nerder og einstøinger som trives best med nesen i ei bok, men langt fra alle er sånn. Tvert i mot så er de fleste på universitetet sånn som deg, de er interessert i å lære og få seg en karriere, men også å feste, ha det moro, og trives der man er i livet. Med andre ord gjelder det å komme inn i et sånt miljø dersom man skal trives.

En måte å lykkes på er, for å være helt ærlig, å optimalisere helse og skjønnhet. Det å se fresh og fin ut er første trinn mot å bli en del av de rette kretsene, og kanskje særlig hvis du er jente. Mange opplever at små kosmetiske inngrep, som for eksempel å legge inn trygge anatomisk implantat er en god måte å finne innpass på. Det kan ikke minst være med på å bygge opp selvtilliten, som er en viktig del av å skli inn i de kuleste miljøene. Med anatomisk implantat får du bryster som ser naturlige ut, fordi de har en form som fremstår som din egen og ikke forandrer seg over tid.

Er dette virkelig noe for meg?

Det høres kanskje litt merkelig ut at man skal behøve å legge inn anatomiske implantat for å ha en fin studietid, og det er selvfølgelig ikke sånn at det passer for alle. Mange har jo vært så heldige fra naturens side at man har fått på plass perfekte, tåreformede bryster som tiltrekker seg oppmerksomhet og beundring. Har man ikke det, kan det imidlertid være noe å tenke på, særlig hvis man tror at det kan gjøre at man føler seg bedre i hverdagen.