Category: Uncategorized

3 måter å komme seg rundt – f.eks. universitetet

I dag er det stort fokus på miljøvennlige kjøretøy uten bruk av fossilt drivstoff. For dem som ikke har sovet i timen, er det også lett å se at bruk av diesel eller bensin har blitt en smule dyrere i det siste. Dette er for å øke farten som folk bruker på å omstille seg til det grønne skiftet.

Men ikke alle har hatt mulighet til å koble en ledning i veggen for å lade opp elbilen. Men i dag fins det bedre løsninger, slik som den toppmoderne easee ladeboks er et eksempel på. Systemet virker slik at overskuddsstrøm fra solcellene går rett i i batteriet og gjør bilen klar for neste dag. Med en Easee ladeboks er det ikke lenger noe å tenke på, elbil bør bli et kjøretøy for deg også.

Løsningene har blitt så gode i dag at selv studenter kan skaffe seg bærekraft skyss til skole, jobb eller universitet. Det som er bra, er at det fins mange løsninger der folk deler av sine goder slik at alle får mulighet til å delta i samfunnet. Og hvem vet kanskje de kan studere noe de senere blir verdenskjente for. Løsningen med elbil er bare første steg i en lang rekke oppfinnelser for et fullstendig utslippsfritt samfunn.

Men fins det andre måter å komme seg rundt på i dag, som gjør at du verken bruker penger eller mer tid enn å sitte på bussen eller toget? Svaret er selvfølgelig ja, og er heller ikke så vanskelig å svare på. Vi har sykler, sparkesykler, enhjulinger og vi kan til og med gå eller løpe. Men her skal vi se på metoder der du faktisk kan tjene penger i tillegg.

Elbilen blir ditt alibi for ekstra penger

Folk elsker ekstra penger de får for å gjøre omtrent ingenting. Eller for eksempel det de ellers gjør hver dag. En metode er jo å starte opp å kjøre drosje. Når du samtidig vet at du så og si kan lade opp gratis, så vil du tjene opp penger ved å kjøre folk fra dør til dør.

Et eksempel er at du kontakter dine medstudenter og forteller dem at de kan få skyss hver dag for en liten sum penger. Til sammen blir det noen ekstra skattefrie kroner hver måned du kan bruke til hva som helst.

Tilby lading for cash

Når du allerede har en Easee ladeboks, så trenger du ikke la den stå ubrukt. Legg på en liten ekstra utgift, som ofte kalles påslag og la venner og bekjente lade når du er på universitetet for å boltre deg i kunnskap. Lading for cash har en bakside. Strømmen er dyrest midt på dagen, sørg for at du får igjen og mer til når du låner bort ladeboksen din.

Bruk dyrene – menneskenes beste venner

Dyrene blir aldri nevnt når det er snakk om å komme seg rundt. Men med en hest og en slede kan mye være gjort. Det eneste hesten krever er litt høy, og her kommer forretningsideen inn. Du kan tilby guidet turer i sleden både for å komme deg rundt, og for å tjene noen ekstra kroner på veien. Når du skal av så må de andre også gå av, om de ikke vil vente til du skal hjem igjen.

Du har nå fått tre måter å komme deg rundt på mens du tjener ekstra penger.

Rebecka